Pages

Banner 468

Saturday, April 24, 2010

10 Keselamatan Tambahan

0 comments
 
10 Cepat dan Tambahan Keselamatan Percuma PC majalah.
Sebelum anda menghabiskan wang receh pada keselamatan, ada banyak tindakan pencegahan yang boleh anda lakukan yang akan melindungi anda terhadap ancaman yang paling biasa. 


1. Semak Windows Update dan Office Update secara teratur (_http: / / office.microsoft.com / productupdates); mempunyai CD Office siap. Windows Me, 2000, dan pengguna XP boleh mengkonfigurasi update automatik. Klik pada tab Kemas Automatik dalam panel kawalan Sistem dan memilih pilihan yang sesuai. 


2. Memasang firewall peribadi. Kedua SyGate (_www.sygate.com) dan ZoneAlarm (_www.zonelabs.com) menawarkan versi percuma. 



3. Memasang blocker spyware percuma. Pilihan Editor kami '("Spyware," April 22) adalah SpyBot Search & Destroy (_http: / / security.kolla.de). SpyBot juga paranoid memburu dan kejam di luar pelacakan cookies.


4. Blok pop-up spam mesej dalam Windows NT, 2000 atau XP dengan mematikan perkhidmatan Windows Messenger (ini tidak berkaitan dengan program mesej segera). Buka Control Panel | Administrative Tools | Perkhidmatan dan anda akan melihat Messenger. Klik kanan dan pergi ke Properties. Atur Start-up Type untuk dihidupkan dan tekan butang Stop. Bye-bye, spam pop-up! Setiap firewall yang bagus juga akan menghentikan mereka.


5. Gunakan password yang kuat dan menggantikannya secara berkala. Password harus mempunyai minimal tujuh aksara, penggunaan huruf dan nombor dan memiliki minimal satu simbol. Sebuah contoh yang layak akan f8izKro @ l. Ini akan membuatnya lebih sukar bagi sesiapa pun untuk mendapatkan akses kepada akaun anda. 


6. Jika anda menggunakan Outlook atau Outlook Express, gunakan versi saat ini atau satu dengan Outlook Security Update dipasang. Update dan patch saat ini banyak versi kerentanan. 


7. Beli perisian antivirus dan tetap up to date. Jika anda tidak bersedia membayar, cuba Grisoft AVG Free Edition (Grisoft Inc, w w.grisoft.com *). Dan doublecheck anda AV dengan, percuma-online scanner hanya terdapat di w.pandasoftware.com * b / activescan dan _http: / / housecall.trendmicro.com


8. Jika anda mempunyai rangkaian wayarles, mengaktifkan ciri keselamatan: Gunakan MAC filtering, mematikan broadcast SSID, dan bahkan menggunakan kunci WEP dengan terbesar yang boleh anda dapatkan.

 
9. Bergabung dengan terhormat e-mel senarai keselamatan, seperti salah satu yang ditemui di Keselamatan kami sendiri Supersite di _http: / / security.ziffdavis.com, supaya anda belajar tentang ancaman yang muncul dengan cepat dan dapat mengambil tindakan yang tepat. 


10. Jadi skeptis terhadap hal-hal di Internet. Jangan menganggap bahawa e-mel "From:" orang tertentu sebenarnya dari orang tersebut sehingga anda mempunyai alasan lebih banyak untuk percaya itu orang itu. Jangan berasumsi bahawa lampiran adalah apa yang dikatakan itu. Jangan memberikan password anda kepada siapapun, bahkan jika orang yang mengaku dari "sokongan."








Leave a Reply